Verlag | Distanz Verlag |
Auflage | 2022 |
Seiten | 144 |
Format | 24,6 x 2,0 x 29,6 cm |
Gewicht | 981 g |
ISBN-10 | 3954764903 |
ISBN-13 | 9783954764907 |
Bestell-Nr | 95476490A |
FRANEKs druckgrafisches Werk in einem Band
Die Publikation ist Teil von FRANEKs mehrteiligem Werkverzeichnis, das bei DISTANZ erscheint, und gibt einen umfassenden Überblick der Druckgrafiken von 1960 bis 2000, begleitet von Textbeiträgen und Essays von Annelie Lütgens, Wieland Schmied, Philip Peter Schmidt, Lucie Schauer und der Künstlerin.
Band 1 und 2: Werkverzeichnis zur Malerei
Der zweite Band Jenseits des Schattens zeigt FRANEKs Schaffensperiode von 1990 bis 2020. Mit einem Essay von Eckhart J. Gillen und Textauszügen aus diversen Publikationen und Tagebucheinträgen der Künstlerin.
Band eins Bär schaut zurück umfasst alle Werke, die zwischen den 1960er- und 1990er-Jahren in Auseinandersetzung mit indigenen Kulturen entstanden sind.
FRANEK's print work in a single volume
FRANEK is a painter, draftswoman, and printmaker. Her body of work is also supplemented by sculptures, photographs, films, and recordings. The third volume of her catalogue raisonné concentrates on the Berlin artist's print work for the first time, which is characterized by experiments with various printing techniques like etching, lithography, and woodcut. FRANEK's prints are pervaded by the central themes of eroticism and transformation, dream and reality, day and night, life and death.
In her sensitive works, we encounter human and animal figures from myths, legends, and tales from various regions of the world, from the Nazca to the legends of the Elbe region.
The publication is part of FRANEK's multi-part catalog raisonné published by DISTANZ and provides a comprehensive overview of the prints from 1960 to 2000, accompanied by text contributions and essays by Annelie Lütgens, Wieland Schmied, Philip Peter Schmidt, Lucie Schauer, and the artist.
Volumes 1 and 2: Catalogue raisonné of paintings
The second volume Beyond the Shadow presents FRANEK's creative period from 1990 t o 2020, with an essay by Eckhart J. Gillen, text excerpts from various publications, and diary entries by the artist.
The first Volume bear-looking behind includes all the works created from the 1960s to 1990s in her engagement with indigenous cultures.